WINTER DEALS | KORTING DIRECT OF IN WINKELWAGEN

Retourneren & Ruilen

Hoe kan ik een retour aanmelden?
Meld uw retour aan door ons te bellen of te mailen. U kunt een email sturen naar [email protected] onder vermelding van uw bestelnummer. U ontvangt vervolgens per email de retourinformatie met bijbehorende instructies.

Kan een retour worden opgehaald?
Wanneer u het retour heeft aangemeld bij de klantenservice, kan het pakket/ de pakketten worden opgehaald door een transporteur. Maar dit geldt alleen voor grote pakketten/meubels. Dit is in overleg met de klantenservice. U kunt een email sturen naar [email protected] onder vermelding van uw bestelnummer. U ontvangt vervolgens de retourinstructies. 
 
Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren?
U heeft het recht om uw bestelling te annuleren voordat u deze heeft ontvangen. Als u uw bestelling heeft ontvangen, heeft u het recht om de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden te retourneren. De termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat u de artikelen heeft ontvangen.
Dit geldt niet voor artikelen die op maat zijn gemaakt. Dit zijn artikelen die tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke wensen van u als klant zijnde. Deze kunnen dus niet geannuleerd of geretourneerd worden. Dit geldt ook voor zakelijke bestellingen, deze kunnen niet retour. Als u een bedrijfsnaam invult bij de contactgegevens, dan gaan wij er vanuit dat dit een zakelijke bestelling betreft. 

U dient rekening te houden met onderstaande voorwaarden:

  • De artikelen dienen in de originele staat en verpakking met alle geleverde toebehoren geretourneerd te worden.
  • Bedtextiel mag alleen geretourneerd worden mits het niet uit de verpakking is gehaald. U mag eventueel wel de stof voelen, hiervoor kunt u voorzichtig de verpakking openmaken.
  • Als u een artikel bij een afgiftepunt langsbrengt,  adviseren wij u om het bewijs van afgifte goed te bewaren.
  • Artikelen moeten met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijze mogelijk – in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat, mogen wij kosten in rekening brengen.   
  • Artikelen die op maat zijn gemaakt, kunnen niet retour. Dit zijn artikelen die tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke wensen van u als klant zijnde. Denk hierbij aan artikelen die speciaal voor u zijn gemaakt.

Kan ik een artikel omruilen?
Omruilen is eventueel in overleg mogelijk. Mocht u artikelen willen omruilen, dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Op maat gemaakte artikelen en zakelijke bestellingen kunnen niet omgeruild worden. 

Wanneer wordt het bedrag teruggestort?
Wij streven er naar om binnen 5 werkdagen de geretourneerde artikelen te verwerken.
Vervolgens wordt het bedrag gelijk teruggestort op uw betaalrekening (rekening waarmee betaald is) of gecrediteerd als u gekozen heeft voor ‘Riverty | Afterpay’. Bij het terugstorten van het bedrag duurt het ca. 2 werkdagen voordat u het bedrag terugziet op uw rekening.

Ook van afgeprijsde artikelen of outlet/sale artikelen wordt het bedrag teruggestort op uw rekening of gecrediteerd als u gekozen heeft voor ‘Riverty | Afterpay’.  
In uw account kunt u terugzien of uw retour is verwerkt. Deze staat dan op status ‘closed’.
Mocht u geen account hebben dan kunt u de terugbetaling terugzien op uw betaalrekening of u ontvangt een creditnota per email als u gekozen heeft voor ‘Riverty | Afterpay’.

Op welke rekening wordt mijn betaling teruggestort?
Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waar het bedrag van is afgeschreven. Heeft u gekozen voor de betaalmethode ‘Riverty | Afterpay? Wanneer u dan nog niet heeft betaald, wordt het bedrag gecrediteerd en ontvangt u per email een creditnota. Heeft u al betaald met ‘Riverty | Afterpay’, dan wordt het bedrag teruggestort op de rekening waar het bedrag van is afgeschreven.

Wat zijn de kosten voor het retourneren?
Retourneren is gratis. Uiteraard dient u wel zich te houden aan de voorwaarden van het retourneren. Indien u niet aan de voorwaarden voldoet, zijn de kosten voor uw rekening.

Kan ik een zakelijke bestelling retourneren?
Zakelijke bestellingen kunnen niet retour, tenzij vooraf anders overlegd.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?
Als u bij ontvangst constateert dat uw bestelling niet compleet is en/of de artikelen zijn beschadigd,  geliever dan binnen 48 uur contact opnemen met onze klantenservice ([email protected]). Wij zullen dit zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Let op: uit voorzorg is het advies om de ontvangen artikelen gelijk na ontvangt na te kijken zodat bij schade of incompleetheid gelijk gehandeld kan worden.

Kan ik het artikel zelf terugbrengen naar jullie?
Dat is eventueel in overleg mogelijk. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice([email protected]).
Uiteraard dient u zich wel te houden aan de voorwaarden van het retourneren.